Vår bröllopsdag!

Vi hade ganska mycket planerat till vårt bröllop men en del saker fick lämnas åt sidan eftersom tiden inte räkte till.. det som jag ansåg mysigast fick iaf plats, tex mattorna under borden och ljusen, dukningen med olika porslin och bestick samt glas, även att vi dukade maten på borden så att det skulle bli lite spring eftersom det inte fanns så mycket plats..
 
Dagen började iaf vid sju när vi klev upp och började göra oss i ordning, fixade det sista inför maten och klädde på oss. När klockan var kring elva så tog vi kort tillsammans med barnen vid stugan. Sedan åkte vi (Jag, Jonas, Vincent, Tanja, Sally och Pappa) till Mårdseleforsen för mer fotograferingen, efter halva vägen upptäkte vi att vi glömt blommorna i stugan så Lena fick komma med dem!
 
När vi var i mårdseleforsen så tog vi kort vid bron och vid vattnet, sen väntade vi på vigselförrättaren som skulle möta upp oss en timma innan vigsel.. Spänningen var hög och pirret kändes ända när till tårna! 
 
Sen vid halv två när allt började så minns jag nästan ingenting, sa jag JA på rätt ställe? haha Det var bara jag och Jonas som hörde vad Vigselförrättaren sa eftersom forsen levde om rätt mycket, och det var över på typ max 5 min.. så skönt, sen tog vi lite kort också för dom som ville fota oss och sen åkte vi tillbaka till stugan där det blev mingel i väntan på maten..
 
Min släkt ställde snabbt upp med att hjälpa till med maten och det kändes som att Jonas familj inte alls var lika glada över tillställnigen, hans pappa och den biten var lite mer samtaliga och ställde sig vid min släkt och pratade.. Man såg ju inte så noga eftersom man själv sprang omkring och försökte få allt på sin plats =) Men något som iaf jag blev besviken på var att ingen i Jonas släkt valde att sitta med oss under middagen, det var tre tomma platsen bredvis vårt bort precis intill där vi satt så min pappa flyttade på sig och tog med sally för att sitta med oss och äta, Sen gästade även Devin oss lite under middagen, solstråle! =)
 
Efter maten och tårtan så åkte hela Jonas familj hem och kvar blev min släkt och våra vänner, lite trist. Men vi hade roligt iaf, halv tolv åkte de sista gästerna hem och vi gick isäng.. Ensamma i sovstugan utan nån annan, sov hela natten, haha dock så hade vi hunden med oss och tydligen så hade hon nog fått i sig lite för mycket av det goda för hon hade skitit ner sig i sovstugan stackarn... =)
 
Dagen blev som vi hade trott att den skulle bli, vi hade planerat den så som vi ville att den skulle vara. Nu planerar vi att åka på en bröllops weekend bara vi två för att ordentligt rå om varandra och mysa bara vi två!
 
Har tyvärr inte så mycket bilder ännu så ni får nöjja er med en bild från facebook :)
 
Vincent sitter under min klänning! =) 
 
Haha mitt ansikte ser ut som ett troll =) (mobilkamera!)
Vi två! =) Alltså, jag måste bara få säga att min resa med Jonas som startade vinter/våren 2004 är den bästa resan i mitt liv, allt vi gjort tills i dagen och att få gifta sig med sin bästa kompis sedan tonåren är som en saga i sig, Jag älskar dig Jonas, allt du lärt mig och att du respekterat mig som den människa jag faktiskt är. Det är Guld värt! Tack för att du stått och står vi min sida.. Lavv jo! =)
 

Kommentarer
Postat av: maja

Åååh vad mysigt att läsa om förberedelserna och känslorna inför ditt bröllop!! Jag längtar sjukt mycket till den dagen det är min tur, men jag kommer aldrig någonsin kunna hålla det hemligt!! :D

2012-09-09 @ 20:57:51
URL: http://majaochwilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0